Regulamin
§1
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy Dziewczyna i Perły, jest dostępny pod adresem internetowym https://dziewczynaiperly.pl, prowadzony jest przez:
DigitalBee Magdalena Franczak
Ul. Alternatywy 3/59
02-775 Warszawa
NIP: 5213160032, REGON: 146572022
Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2
Definicje
- Konsument -osoba fizyczna, która zawiera umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu, a przedmiot umowy nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca- osoba fizyczna: Magdalena Franczak.
- Klient- każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą we własnym imieniu.
- Sklep- sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://dziewczynaiperly.pl
- Dzień roboczy– jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z konsumentem lub klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez fizycznej obecności stron, wyłącznie za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
- Regulamin- niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie- oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza, mające na celu zawarcie Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, na którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w tym wybór Produktów, w tym sposobu dostawy i płatności oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży.
- Koszyk– element oprogramowania Sklepu, w którym Klient widzi wybrane przez siebie Produkty do zakupu, oraz może modyfikować dane Zamówienia, w szczególności ilości produktó
- Produkt – rzecz ruchoma lub usługa dostepna w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§3
Kontakt ze Sklepem
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@dziewczynaiperly.pl
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 57 1140 2004 0000 3102 8016 4388 (mBank).
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą adresu e-mail podanego w niniejszym paragrafie.
§4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień, niezbędne są:
- urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową obsługującą protokoły http i https,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
§5
Informacje ogólne
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień jest możliwe po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu lub po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Ostateczna kwota do zapłaty przez Klienta obejmuje cenę Produktu oraz koszt dostawy, o której Klient informowany jest na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
§6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, Klient musi wypełnić Formularz rejestracji podając dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania.
- Założenie Konta jest darmowe i nieobowiązkowe.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła podanych w Formularzu rejestracji.
- Klient może usunąć Konto w każdej chwili, bez podania przyczyny wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt, który jest przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”,
- zalogować się lub skorzystać z opcji złożenia Zamówienia bez rejestracji,
- jeżeli wybrano opcję złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia podając dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu dostawy Produktu, wybrać preferowany sposób dostarczenia Produktu, wprowadzić dane do faktury, jeśli różnią się od danych odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
- wybrać jedną z dostępnych metod płatności i opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 .
§8
Dostępne metody dostawy i płatności:
- Płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami obsługiwane są przez spółkę PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań
-
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Dostawy są obsługiwane przez spółkę apaczka by Alsendo sp. z o.o. w Warszawie przy ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Szczegółowe informacje dotyczące metod dostawy i akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie sklepu.
§9
Realizacja Umowy sprzedaży
- Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z §7 Regulaminu.
- Sklep rozpoczyna realizację zamówienia w momencie uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną kwotą stanowiącą cenę zamówionych towarów oraz opłatę za dostawę.
- Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od dnia wpłynięcia wpłaty na konto Sprzedawcy, chyba że opis danego towaru stanowi inaczej. Aktualny czas realizacji podany jest w górnym pasku strony głównej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany czasu realizacji w przypadku jednorazowych większych zamówień. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o takiej zmianie. W przypadku braku akceptacji proponowanego terminu dostawy, Klientowi ma prawo odstąpić od umowy.
- Jeśli Klient wybierze płatność przelewem, musi dokonać płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. W przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach realizacji, terminem realizacji jest najdłuższy podany termin.
- Po złożeniu zamówienia, Sklep wysyła potwierdzenie złożenia Zamówienia przez Klienta na podany adres poczty elektronicznej.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski, po wcześniejszym ustaleniu – możliwa jest także wysyłka na terenie Europy.
- W przypadku braku odbioru przez Klienta prawidłowo zaadresowanej przesyłki, uznaje się, że Klient odstąpił od umowy. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą przyjmuje się, że odstąpił od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, co skutkuje brakiem zwrotu kosztów przesyłki.
§10
Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art.27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2020.287), zwanej dalej „Prawem konsumenckim”, Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny i ponoszenia dodatkowych kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu otrzymania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres e-mail sklep@dziewczynaiperly.pl.
- Po otrzymaniu Oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedający niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie na adres e-mail Konsumenta.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Wystarczy odesłanie rzeczy przed upływem tego upływu.
- Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Zwracany produkt nie może wykazywać żadnych śladów używania. Każdy element musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, a towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym. Brak spełnienia tych warunków skutkuje odmową przyjęcia produktu.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedający zobowiązuje się do zwrotu Konsumentowi wszystkich dokonanych płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia, w tym kosztów dostarczenia rzeczy do Konsumenta. Jeśli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, dodatkowe koszty nie zostaną zwrócone zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
- Zwrot płatności będzie dokonany przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta przy dokonywaniu zakupu, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie będzie wiązał się z dodatkowymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art 38 Prawa konsumenckiego.
§11
Reklamacja i gwarancja
- Okres gwarancyjny trwa 24 miesiące od daty zakupu.
- Przed przyjęciem przesyłki, Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu opakowania w obecności kuriera.
- Przesyłki zawierające delikatne produkty, oznaczone naklejką “Ostrożnie Szkło”, powinny być otwierane w obecności kuriera celem sprawdzenia, czy nie zostały uszkodzone w trakcie transportu.
- Jeśli przesyłka i jej zawartość noszą ślady uszkodzenia nie należy jej przyjmować i sporządzić odpowiedni protokół reklamacyjny w obecności kuriera, który posiada wzór, a następnie skontaktować się ze sprzedającym poprzez e-mail: sklep@dziewczynaiperly.pl
- W przypadku niezgodności towaru z umową lub wystąpienia wad fabrycznych, Klient powinien odesłać reklamowany towar do Sprzedającego wraz z opisem niezgodności lub wad.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku uznania reklamacji, wadliwy towar zostanie niezwłocznie naprawiony lub wymieniony na nowy, pełnowartościowy.
- Jeżeli naprawa lub wymiana towaru będzie utrudniona, Sprzedawca –po konsultacji z Klientem – zwróci równowartość ceny towaru lub zaproponuje inne rozwiązanie.
- Koszty dostawy nowego lub wolnego od wad towaru ponosi Sprzedawca.
§12
Ochrona prywatności
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
- Dane osobowe przekazane Właścicielowi Sklepu podawane są dobrowolnie, jednak niepodanie określonych danych uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia przez Klienta.
- Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo – promocyjnych, w tym innych informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j.Dz. U. Dz.U.2020.344). Klient ma prawo w dowolnym terminie zrezygnować z otrzymywania w/w materiałów.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera Polityka Prywatności zamieszczona w Sklepie.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedającego zostały opisane w Polityce Prywatności.
§13
Newsletter
- Usługa Newsletter, świadczona przez Dziewczyna i Perły, polega na przesyłaniu informacji w formie listu elektronicznego (e-mail), zwanej dalej „Newsletterem”, na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (adres e-mail). Usługa ta jest świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Newsletter zawiera informacje o ofercie produktów marki Dziewczyna i Perły, nowych kolekcjach, aktualnych promocjach oraz inne wiadomości dotyczące marki i oferowanych przez nią produktów, w tym opinie, materiały prasowe oraz linki do stron zaprzyjaźnionych z marką.
- Każdy Newsletter zawiera:
- informację o Dziewczyna i Perły z siedzibą w Warszawie jako nadawcy Newslettera,
- wypełnione pole „Temat” określające treść Newslettera,
- informację o sposobie rezygnacji z usługi Newsletter lub zmianie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Użytkownika, na który wysyłany jest Newsletter.
- Korzystanie z usługi Newsletter jest uzależnione od posiadania przez Użytkownika komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu oraz posiadania przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- Zamówienie usługi Newsletter odbywa się poprzez dokonanie przez Użytkownika następujących czynności rejestracyjnych na stronie internetowej https://dziewczynaiperly.pl/ w polu „NEWSLETTER”:
- podanie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Użytkownika w formularzu zamieszczonym na stronie internetowej,
- wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości typu Newsletter i potwierdzenie zapoznania się z „Regulaminem sklepu internetowego”
- naciśnięcie (kliknięcie) na przycisk „Zapisz się”,
- kliknięcie linku potwierdzającego rejestrację zamieszczonego w przesłanej wiadomości elektronicznej o tytule „Potwierdź adres e-mail”.
- Kliknięcie linku potwierdzającego rejestrację powoduje dodanie adresu poczty elektronicznej Użytkownika (adresu e-mail) do listy e-mailingowej. Adres ten będzie wykorzystywany w celu wysyłania Użytkownikowi Newsletterów.
- Podanie w formularzu adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Użytkownika, podczas czynności rejestracyjnych, jest niezbędne do świadczenia usługi Newsletter.
- Użytkownik może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, zmienić wskazany uprzednio adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który wysyłany jest Newsletter, rezygnując z dotychczas świadczonej usługi Newsletter poprzez anulowanie subskrypcji newslettera i jego ponowne subskrybowanie.
- Użytkownik może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów zrezygnować z usługi Newsletter w szczególności poprzez:
- kliknięcie na link „Anulowanie subskrypcji Newslettera” umieszczony w stopce każdego Newslettera,
- odznaczenie zgody „Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany przeze mnie adres e-mail korespondencji handlowej w postaci NEWSLETTERA na zasadach określonych w Regulaminie sklepu internetowego. Przysługuje mi prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w każdym czasie, co nie będzie jednak miało wpływu na zgodność przetwarzania z prawem, realizowanego przed cofnięciem zgody” w Panelu Użytkownika, a następnie naciśnięcie (kliknięcie) na przycisk „Zapisz zmiany”,
- przesłanie do Dziewczyna i Perły za pośrednictwem poczty elektronicznej (adres email): sklep@dziewczynaiperly.pl oświadczenia woli o rezygnacji z usługi Newsletter.
- W ramach świadczenia usługi Newsletter Użytkownik zobowiązany jest do nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym.
§14
Własność intelektualna
- Wykorzystywanie jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu Dziewczyna i Perły (w tym zdjęć i opisów towaru) bez pisemnej zgody Sprzedajacego jest zabronione.
§15
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują właściwe przepisy prawa polskiego.
- Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221Kodeksu cywilnego ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej.
- Korzystanie/złożenie zamówienia w serwisie https://dziewczynaiperly.pl oznacza akceptację niniejszego Regulamin.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia w serwisie pod adresem https://dziewczynaiperly.pl i obowiązuje na czas nieoznaczony.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie.